Új pályákon a Hankook Racer Cup
A 2019-es versenyszezonra teljesen megújul az eddig is nagyon népszerű Hankook Racer Cup. Az elmúlt években a gyorsasági szakág részeként nem csak a hazai, hanem a környező országok versenypályáin is nagyon látványos, kiélezett csatát vívtak a versenyzői. Ezt többek között a Hankook Racer Cup szigorú technikai szabályzata tette lehetővé, a versenyautók gyakorlatilag teljesen egyformák voltak. 2019-ben a nem csak a pályák, hanem a versenyág tekintetében is nagy változást hoz. A korábban is használt Suzuki Swift alapú versenyautókat idén ugyanis a rallycross szakág versenyein lehet majd látni, a sorozat neve pedig Hankook Racer Cup RX-re változik.
A gyorsasági szakág versenyei után a rallycrossban lehet ezután látni a Hankook Racer Cup Suzuki alapú versenyautóit, ugyanis 2019-től a vegyes útburkolatú pályákon minden eddiginél izgalmasabb versenyeket futnak az autók és pilótáik. A rallycross az autósport szakágak között a leggyorsabban fejlődik, néhány év alatt a világbajnoksága az egyik legnézettebbé vált. A benne való versenyzés másfajta, még összetettebb kihívást jelent a pilóták számára, ugyanis a pálya talaja egy körön belül is többféle – aszfalt, beton, föld, murva – is lehet. A versenyzőknek ehhez is, no meg az egymással vívott, akár szó szerint test-test elleni harcra is figyelniük kell!
A 2018-as szezon lezárását követően nem csak egyszerűen felújították, hanem az új versenyzési forma követelményeinek megfelelően át is alakították a Hankook Racer Cup RX versenyautóit. Nem változott azonban az autók „egyformasága”, tehát továbbra is azonosak a műszaki paraméterek, egyenlők a technikai feltételek, a hangsúly továbbra is a versenyezni tudáson van.
A megújult Hankook Racer Cup iránt óriási az érdeklődés, 14 versenyautó kapta meg az összes szükséges átalakítást. A sorozat első versenyére a Slovakiaringen kerül sor. Maga a helyszín nem ismeretlen a legtöbb résztvevő számára – egészen biztosan mindenki odatalál –, de a pálya vonalvezetése a többségnek új lesz, hiszen korábban a nagy aszfalt körön, míg most az azon belül található rallycross nyomvonalon fognak versenyezni.
Ami az indulókat illeti, közülük legtöbben eddig is a Hankook Racer Cup versenyzői voltak. Ők most egy új szakágban is kipróbálhatják magukat, megmérkőzhetnek egymással, illetve az újonnan csatlakozott résztvevőkkel. Rajtuk kívül rutinos „rallycross rókák” is érkeznek, akik már komoly tapasztalattal rendelkeznek ebben a szakágban, ami még izgalmasabbá teszi a versenyeket.
Az indulók között ott lesz pl. a sorozat 2017-es bajnoka, Csuti László, a 2. helyezett Boldizs Bence – aki egyben a Hankook Racer Cup hegyi bajnoka –, a 3. helyezett Somogyi Márk, de Makai György is, aki tavaly a Hankook E30 Racer Cup kategóriáját és mellette rallycrossban az Astra divíziót is megnyerte.
„Az autókra ugyanazokat a Hankook semi-slick abroncsokat szereljük, mint amikkel a korábbi években is versenyeztek. Ezek tulajdonságait – aszfalton – már ismeri a pilóták többsége, a föld, murva viszont újdonság lesz.” – engedett bepillantást a sorozat egyik kulisszatitkába Kismarty-Lechner Gábor, a sorozat koordinátora.
„Ahogy eddig a gyorsasági szakágban, úgy a rallycrossban is látványos, az utolsó méterekig nyílt versenyeket fogunk látni. Az indulók létszámából kiderül az is, hogy a legelső pályára lépéstől a maximumon kell autózniuk a versenyzőknek, ugyanis csak a legjobb 12 jut az elődöntőkbe, tehát már ezekben sem lehet ott mindenki. A döntőt végül a hat legjobb fogja megvívni.” – tette hozzá a Kismarty-Lechner Gábor.
A Hankook mellett a Shell kenőanyagok is elkísérik az 1,5 literes motorral szerelt autókat a versenyekre, miközben a 325i-kkel továbbra is a gyorsasági szakágban lehet majd találkozni, tehát 2019-ben két szakágban is lesz Hankook Racer Cup!
A Hankook Racer Cup RX mezőnyét először a Slovakiaringen lehet látni, 2019. március 29-31. között.
Submit a Comment