Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

MXFoto Watts Magazin | 2024-11-23

Scroll to top

Top

No Comments

Sebestyén balesete…

Sebestyén balesete…

Sebestyén Péter vasárnap esős versenyt várt, de váratlan fordulat jött.

A warm-up-on tesztelte az új beállításokat Sebestyén Péter, aki a 12 kanyaros 15 körös angliai futamon reggel még várta az esőt. A nyolcadik sorból, jól kapta el a rajtot – helyezkedett, de a Donington pálya harmadik kanyarjában balesetet szenvedett.

Donington-ban először rendeztek SuperStock1000-es futamot, Sebestyén Péter esős versenyt vár vasárnap 60 km-en keresztül, hogy karját ne érje akkora terhelés. Alkar fájdalommal már a három futam óta küzd. A hétvége nehézségét továbbá az adta, hogy Superstock1000 futamot még nem rendeztek ezen a pályán, így a beállításokról felhasználható adatokkal nem rendelkeztek a versenyzők. A szabadedzések az adatok gyűjtésével és teszteléssel telt és ígéretesnek bizonyultak, így a kitűzött cél az első 5 sorból indulni valósnak tűnt, de a hetek óta alkar problémával küzdő Sebestyénnek újra meg kellett vívnia a fájdalommal a csatáját és a szombati időmérő eredménye a nyolcadik sorból való induláshoz volt elég vasárnap.

Stefano Favaro, Péter managere az elmúlt versenyek tapasztalatai és az imolai pontszerzőhely megszerzése után bizakodott egész hétvégén. Mivel az orvosi kezelés Péter alkar fájdalmán nem segített teljes mértékben így szombaton a csapat mérnökei különböző beállítások – az ülés és kormány magasság állításával, egy másik pozíció felvételével – igyekeztek megtalálni a probléma forrását. Vasárnap a warm-up –on ezt tesztelték és Péter karja jobban is bírta terhelést.

„Vasárnap reggel új beállításokkal ment a warm-up-on, ahol nagyon jól lett összerakva a motor és Péter a tizedik lett.  A kérdés egyedül az volt, hogy a karja bírni fogja-e a versenyt, mivel a 15 perces warm-up-ot jól bírta. A rajtrácson együtt voltunk, nagyon nyugodt volt, minden rendben volt . Visszamentem a boxba, elindult a verseny, nagyon jó rajtot kapott el, már az első kanyarban tizenkettedik helyen állt,  gondoltam most már jól helyezkedik minden rendben lesz. Erre látom, az első szakaszban nem érkezik meg, majd két másodperc múlva kiírják, hogy az 56-os kiesett, de a ‚rider OK‘ – sajnáltam, de örültem, hogy Péter rendben van. Viszont mikor behozták a boxba, próbálta elmondani mit történt, de nem tudta. Láttam rajta, hogy nagyon zavaros és nem tiszta. Nagyon repült és a fejével érkezett az aszfaltra. Rögtön vittük a Medical Centerbe, ahol kivizsgálták. Mivel fájlalta a kezét, röntgent készítettek róla, és így derült ki, hogy eltört a csuklójában a sajkacsont. Ez a legrosszabb csonttörés motorosoknál, egy nagyon pici csont, viszont az összes terhelés odakerül. Nagyon gyorsan kell műteni, mert hamar szétnyílik. Ugyan ilyen tapasztalatunk volt Talmával, Indianapolisban, akinek akkor tört el, rögtön megműtötték és két hét múlva, már versenyezhetett. Ez van most Péternél is, akit hétfő délután Dr. Csaba Ákos műtött a Szent János Kórházban.

UlWLj8OPWmitJAufv_qvdi4LooVAJ0SZMRwcHDDf5hg

 Azért is kellett ilyen gyorsan, mert két hét múlva Portugáliában szeretnénk újra rajthoz állni. Sajnos még nem tudtuk a csapattal kielemezni a telemetriai adatokat, mert jönni kellett haza, hogy a gyors orvosi segítséget megkapja. Péter annyit tudott mondani, hogy a motor teli 4-esben a harmadik kanyarban 160 – 170 tempóban megcsúszott neki a hátulja és eldőlt a rázókőre, és onnan repült tovább a fűre, ami szerencse, mert komolyabb baj is lehetett volna volna. Peti most eléggé el van keseredve, mert az imolai pontszerző hely után itt is az lett volna a cél, hogy egy jó helyezést érjen el. De mondtam neki, hogy hamar felépül és most már koncentráljunk Portugáliára.„ – nyilatkozta Stefano Favaro, Sebestyén Péter managere a kórházból, a műtét után.

Sebestyén vasárnapi warm-up-on új beállításokkal állt fel a rajthoz, de nyilatkozni már csak a műtét után tudott a Szent János Kórházban.  – „Amint láthatjátok, sajnos nem sikerült jól a hétvége. A warm-up-on a tizedik legjobb időt sikerült mennem, ami az új beállításoknak volt köszönhető, így nyugodtan álltam fel a rajthoz.  De hiába rajtoltam jól közbe jött az esés. Túl vagyok a műtéten, köszönöm Dr. Csaba Ákosnak, hogy Pünkösd hétfőn is elvégezte a műtétet, hogy minél gyorsabban felépülhessek. Már a portugál versenyre kell koncentrálnom, hiszen az két hét múlva lesz.“

Sebestyén Péter videóüzenetben foglalta össze a futamon történteket:
https://www.facebook.com/sebestyenpeti/videos/901442556545497

Sajkacsonttörés

Nyolc kis kéztőcsont helyezkedik el csuklóban, ezek egyike a sajkacsont. A csontok két sorban helyezkednek el, a sajkacsont kapcsolja össze a két sort. Ha nem vizsgálják meg rögtön, kezdetben csak fájdalom jelentkezik, ami hamar csökken, és zúzódásnak feltételezik. Kisebb duzzanat alakul még ki, általában nincs kívülről látható deformitás, véraláfutás is nagyon ritkán van. Mivel nincs látható deformitás és a fájdalom is alábbhagy, sokan úgy gondolják, hogy csak megrándult a csuklója és megkésve, vagy egyáltalán nem fordul orvoshoz. A sajkacsonttörés a csuklóról készített röntgenfelvétellel kimutatható. Kezelése, amennyiben a törés nem mozdult el, gipszrögzítés szükséges 8-12 hétre. Azért szükséges ilyen hosszú ideig rögzíteni a törést, mert a sajkacsont vérellátása szegényes. A csont egy része el is halhat a törést követően. Amennyiben elmozdul a csont műtét szükséges. A műtét során egy csavart helyeznek a csontba, ami stabilizálja a törést.

Háttér információk:

Sebestyén korábban a BMW Racing Team Toth csapatában ifj. Tóth Imre mellett, Rizmayer Gáborral együtt versenyzett. Stefano Favaro – Budapest Jump CEO ez évtől hivatalosan is a szárnyai alá vette a versenyzőt, mint a manager. Idén, a 2015-ös szezonban Sebestyén Péter lesz a harmadik versenyző, Tóth és Rizmayer mellett, aki büszkén és joggal képviselheti majd Magyarországot a motorsport világában egy világbajnoksági sorozatban. Sebestyén nagy lehetőséget kapott, Talmácsi Gábor után ő az, aki világversenyen gyári támogatott csapattal vehet részt versenysorozatban, ez a FIM SUPERSTOCK 1000 kategória a Superbike világbajnokság sorozatban. Egy Kawasaki 1000 ccm, 200 LE motorral vág neki az évnek és bizonyíthatja azt, ami egy ilyen fiatal tehetségtől várhatunk.

A versenysorozatról:

A Superbike-VB és a hozzá tartozó sorozatok: több kategóriából áll, eni FIM Superbike World Championship, a FIM Supersport World Championship, a FIM Superstock 1000 Cup és a FIM Europe Superstock 600 Championship. Ezek a versenysorozatok szériagyártású, de tuningolt motorok küzdelméről szólnak. Itt a riderek utcai motorok megfelelően módosított változataival versenyeznek. A Supersport-ban a 600-asokat megerősítik, a Superbike-ban, pedig négyhengeres 1000-esek és kéthengeres 1200-asok szerepelnek. A megengedett minimális tömegek magasabbak, mint a MotoGP hasonló kategóriái esetén, egyes technológiák használata tilos (pl. karbontárcsás fék) és a motoroknak homológnak kell lennie az utcai változattal. Az egyes versenysorozat szabályaitól függ a változtatások lehetősége a motorokon.

 

Submit a Comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .