Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

MXFoto Watts Magazin | 2024-04-19

Scroll to top

Top

No Comments

WTCC Hungaroring – Polestar Cyan Racing

WTCC Hungaroring – Polestar Cyan Racing

Magyarországon új kihívás vár a Polestar Cyan Racing csapatra, amint hatályba lép a súlykompenzáció

 

Miután két héttel ezelőtt történelmi győzelmet aratott az FIA túraautó világbajnokság monzai futamán, a mostani hétvégén máris új kihívással kell szembenéznie a Polestar Cyan Racing csapatának: a szurkolók kedvencének számító Hungaroringen a maximális 80 kilogrammos súlykompenzációval terhelve áll rajthoz a Volvo S60 Polestar TC1.

 

A kompenzációs súlyt az előző versenyen elért átlagos köridők alapján számolják ki; ott a Volvo S60 Polestar TC1 bizonyult a mezőny leggyorsabbjának, fej-fej mellett a legnagyobb vetélytársnak számító Hondával.

 

„Kemény, de tisztességes versenyre számítok, főleg a Hondával, akivel egy súlycsoportba kerültünk, de a Citroënnel is. Remélem, itt is ugyanazzal a pozitív érzéssel foghatok neki a versenynek, mint Monzában – ott csodálatosan futott az autó. Tavaly jól teljesítettünk a Hungaroringen, szerintem idén képesek vagyunk felülmúlni akkori önmagunkat.” – nyilatkozta Thed Björk.

 

Thed Björk monzai győzelmével előre lépett a bajnokság második helyére, míg csapattársa, Nicky Catsburg annak ellenére a harmadik, hogy olaszországi hétvégéje szerencsétlenül alakult.

 

„Maximális kompenzációs súllyal állunk rajthoz, és reméljük, hogy ez az év végéig így marad.” – mondta Nicky. „Ez elsőre furcsán hangozhat, pedig ez pont azt mutatja, hogy mi vagyunk a leggyorsabbak a mezőnyben. Szerintem a Hungaroring idén is fekszik majd nekünk, bár az időjárás még kérdéses. Esőben minden előzetes számítás felborulhat, de a legrosszabb helyzetben sem hiszem, hogy visszaesne a tempónk. Tökéletesen uraljuk az autót, minden eshetőségre készen állunk.”

 

Csapattársa, Néstor Girolami jó tempót ment Monzában, ám hiába autózott dobogós helyen, fel kellett adnia a versenyt, miután egy versenytárssal ütközött. Reményei szerint azonban ezen a hétvégén még erősebben tér majd vissza.

 

„Próbálok nem a kompenzációs súlyra gondolni, ezen a hétvégén nincs más célom, mint hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtsem be. Létfontosságú, hogy mindkét futamon célba érjek, hiszen Monzában fel kellett adnom a versenyt, és ezzel pontot veszítettem. Korai azonban még azon töprengeni, hány pont választ el a bajnokságban vezető pilótától. Hosszú még az évad, és nagyszerű autónk van, amely elég gyors ahhoz, hogy ringbe szálljon az elsőségért. Minden futamon maximálisan fogok teljesíteni.”  mondta Néstor Girolami.

 

A Hungaroring kanyargós vonalvezetésével komoly megterhelést jelent az abroncsoknak, szemben a villámgyors monzai pályával. Most mindenki arra kíváncsi, a Polestar Cyan Racing folytatja-e eddigi teljesítményét.

 

„A csapat minden tagja keményen dolgozik. Az évad egyik legkeményebb versenye vár ránk, hiszen a magyar szurkolók jellemzően ellenfeleinknek szurkolnak. Meg kell őriznünk hidegvérünket, és hozni a formánkat. A lényeg, hogy stabilan pontszerző helyeken végezzünk, ahogy azt a szezon eddigi részében is tettük” – mondta Alexander Murdzevski Schedvin, a Polestar motorsport igazgatója.

 

A hungaroringi hétvégén kövesse a csapatot az interneten keresztül: élő kommentárok és sok egyéb a Polestar Cyan Racing WTCC oldalán: http://wtcc.polestar.com

 

WTCC magyarországi verseny
Pálya: Hungaroring
Pálya hossza: 4381 méter
Körrekord (WTCC): 1:50,119 (Muller)

 

Időpontok:
Szombat (május 13)
09:00 Első szabadedzés (45 perc)
11:30 Második szabadedzés (45 perc)
14:00 Időmérés
15:00 MAC3

Vasárnap (május 14)
12:35 Első futam (12 kör)
13:45 Második futam (15 kör)

A bajnokság állása
Pilóták – Top 5
1 Tiago Monteiro Honda Civic 85 pont
2 Thed Björk Volvo S60 70 (-15)
3 Nicky Catsburg Volvo S60 50 (-35)
4 Michelisz Norbert Honda Civic 46 (-39)
5 Tom Chilton Citroën C-Elysée 44 (-41)

8 Néstor Girolami Volvo S60 39 (-46)

 

Konstruktőrök
1 Volvo 198 pont
2 Honda 186 (-12)

 

Kompenzációs súlyok

Modell – Időkülönbség– Tömeg
Volvo S60 Polestar – 0,0 mp – +80 kg
Honda Civic – 0,0 mp – +80 kg
Citroën C-Elysée – +0,3 mp – +50 kg
Chevrolet Cruze – +0,8 mp – +0 kg
Lada Vesta +1,6 mp +0 kg

 

TV közvetítések időpontjai
https://www.fiawtcc.com/watch-it-on-tv/
http://www.eurosportplayer.com

 

2017 FIA túraautó világbajnokság nevezések listája

Rajszám – Pilóta – Csapat – Autó
3 – Tom Chilton – GBR – Sébastien Loeb Racing – Citroën C-Elysée WTCC
5 – Michelisz Norbert – HUN – Honda Racing Team JAS – Honda Civic WTCC
8 – Aurélien Panis – FRA – Zengő Motorsport – Honda Civic WTCC
9 – Tom Coronel – NED – ROAL Motorsport – Chevrolet RML Cruze TC1
12 – Rob Huff – GBR – Münnich Motorsport – Citroën C-Elysée WTCC
18 – Tiago Monteiro – POR – Honda Racing Team JAS – Honda Civic WTCC
24 – Kevin Gleason – USA – RC Motorsport – Lada Vesta WTCC
25 – Mehdi Bennani – MOR – Sébastien Loeb Racing – Citroën C-Elysée WTCC
27 – John Filippi – FRA – Sébastien Loeb Racing – Citroën C-Elysée WTCC
34 – Ryo Michigami – Honda Racing Team JAS – Honda Civic WTCC
61 – Néstor Girolami – ARG – Polestar Cyan Racing – Volvo S60 TC1
62 – Thed Björk – SWE – Polestar Cyan Racing – Volvo S60 TC1
63 – Nicky Catsburg – NED – Polestar Cyan Racing – Volvo S60 TC1
68 – Yann Ehrlacher – FRA – RC Motorsport – Lada Vesta WTCC
86 – Esteban Guerrieri – ARG – Campos Racing – Chevrolet RML Cruze TC1
99 – Daniel Nagy – HUN – Zengő Motorsport – Honda Civic WTCC

 

FIA túraautó világbajnokság 2017. versenynaptár

WTCC magyarországi verseny (Hungaroring): május 12-14.
WTCC németországi verseny (Nürburgring Nordschleife): május 25-27.
WTCC portugáliai verseny (Vila Real): június 23-25.
WTCC argentínai verseny (Termas de Río Hondo): július 15-16.
WTCC kínai verseny (Shanghai Ningbo körpálya): október 13-15.
WTCC japán verseny (Twin Ring Motegi): október 27-29.
WTCC makaói verseny (Circuit de Guia): november 17-19.
WTCC katari verseny (Losail International Circuit): november 30. – december 1.

 

A Polestar

A Polestar a Volvo Cars nagyteljesítményű sportmárkája. A vállalatot 1996-ban, motorsport istállóként alapították, a csapat számos bajnokságban ért el jelentős sikereket különböző Volvo modellekkel. A Polestar 2009 óta kínál teljesítménymódosító termékeket; ezzel párhuzamosan szorosabbra fűzte üzleti kapcsolatait a Volvóval, A cég első nagyteljesítményű utcai típusa 2014-ben lépett színre, és a Volvo S60, illetve V60 modelleken alapult.

A Volvo Cars 2015-ben megvásárolta a Polestar teljesítmény-optimalizációs részlegét azon törekvésének részeként, hogy hiteles sportmodellekkel erősíthesse kínálatát, és megteremtse a prémium sportautózás jövőjének alapjait.

 

A Cyan Racing

A Polestar motorsport partnere, a Cyan Racing csapat 1996-ban alakult, és számos bajnokságban ért el szép sikereket. A vállalat tulajdonosa Christian Dahl, a cég felel a Polestar összes motorsport tevékenységéért. A korábban Polestar Racing néven ismert Cyan Racing fennállása során három egyéni és nyolc csapat bajnoki címet szerzett az STCC bajnokságban Volvo 850, S40, C30 és S60 versenyautókkal.

Submit a Comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .